Движението на влаковете по линията София-Пловдив бе спряно за седем часа заради тежка катастрофа.
В близост до гара Белово лек автомобил "Хонда Сивик" се ударил в стълб, който е част от контактната мрежа на железопътната линия. Стълбът е бил изваден от основата си, което е причинило проблеми с електрозахранването по железопътното трасе.
И двамата пътуващи в автомобила - мъже на около 30 години, са загинали на място.
Автомобилът се е движел от Момина Клисура към Белово. Около 2.30 ч. в района на жп гара Белово шофьорът загубил контрол над управлението и се е блъснал в железобетонен стълб от контактната мрежа на БДЖ.
По случая е образувано досъдебно производство.
"След пътно-транспортното произшествие е нарушен габаритът на контактната мрежа. Затова е прекъснато движението на влаковете", обясни Петко Александров от пресцентъра на БДЖ (BDZ.bg), цитиран от агенция "Фокус".
Сигнал за инцидента на гара Белово е получен на тел. 112 към 2 ч. след полунощ, съобщи началникът на "Гражданска защита" - Пазарджик инж. Кръстьо Кичов, цитиран от "Дарик".
До 2.15 ч. служители на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) са уведомили всички компетентни органи за случая. Едва в 4.30 ч. следствените органи са дали разрешение за започване на работа по отстраняване на аварията.
Малко след 9 ч. екип на НКЖИ е възстановил влаковото движение между София и Пловдив в единия коловоз, съобщи БГНЕС. Засега то се извършва с дизелова тяга.
Влак БВ8626, който се движи по направление Бургас-София, е престоял с часове на гара Септември, съобщил пасажер, цитиран от "Фокус". Композицията била спряна в 03,45 ч. Причина за забавянето се оказал инцидентът край Белово.
Шест пътнически и осем бързи влака са били блокирани в участъка.
Транспортният министър Александър Цветков е разпоредил, по повод инцидента, на ръководствата на БДЖ и НК "Железопътна инфраструктура" да преразгледат в най-кратки срокове системите за информиране на гражданите, както и начините за реагиране при кризисни ситуации, свързани с жп транспорт, съобщиха от пресцентъра на министерството.
Целта е клиентите на двете компании и техните близки да получават своевременно по-бърза и точна информация с цел да бъдат повишени сигурността и комфортът на пътниците.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!