Комисията за защита на потребителите (КЗП) предупреждава гражданите да са бдителни с промоциите в магазините.
Заради световната криза е възможно да се увеличи броят на нелоялните търговски практики, с които фирмите се опитват да привличат клиенти. Става въпрос както за стоки, така и за услуги, уточняват от КЗП.
Само през последните дни комисията е приключила работа по няколко случая за некоректни предложения от страна на търговци.
Едната от жалбите е свързана с раздаване на промоционални талони за безплатни напитки с неверен срок на валидност. Друг търговец обещавал на клиентите си безплатна доставка на поръчаната от него храна, но ги таксувал за транспорта.
Обществена пералня пък така рекламирала услугите си, че потребителят остава с впечатлението, че всички са на стойност 1 лв.
Също често срещана злоупотреба с доверието на клиента е в менюто на заведенията умишлено да се изписват по-ниски от реалните цени на напитките. Хората разбирали за измамата, когато си получат касовата бележка.
Експертите на КЗП съветват потребителите да обръщат внимание на всеки детайл от промоционалните търговски предложения.
Бъдете бдителни за условията, при които са валидни офертите, за допълнителната информация, изписана с по-дребен или нечетим шрифт. Ако усетите, че ви лъжат, прекратете сделката.
Коректно изписаните цени и грамажи в менютата са от особено значение, тъй като въз основа на тях потребителите вземат решение за покупка.
От КЗП напомнят на всички потребители и най-вече на летовниците, които са по-активни посетители на заведенията по време на отпуската си, че съгласно Закона за туризма менюто трябва задължително да съдържа цените и количеството на предлагания асортимент и да бъде предоставяно както преди поръчката, така и при заплащането на сметката.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!